• Foto van schrijverBKG

Kerstlunch - 22-12-2017 - De Kazerne

Bijgewerkt op: 11 aug. 2018

Kerstlunch 22 december 2017, de Kazerne Muiden

Eigenlijk moeten we beginnen op donderdag 21 december waar enkele vrijwilligers in de middag al begonnen waren met het omtoveren van de grote zaal in de Kazerne tot een heuse eetzaal volledig in kerstsfeer. Daarnaast werden er natuurlijke diverse voorbereidingen getroffen door Lieke, Dirk Jan en Luciën m.b.t. de kerstmaaltijd.

Do you have a design in mind for your blog? Whether you prefer a trendy postcard look or you’re going for a more editorial style blog - there’s a stunning layout for everyone.

Op vrijdag rond 10.00 uur waren de meeste vrijwilligers aanwezig om alles in gereedheid te brengen. Er werden zo’n 56 gasten verwacht en dat vergt nogal wat inzet. Maar alles verliep vlekkeloos. In de keuken werd de laatste hand gelegd aan de overheerlijke gerechten. In de zaal werden de puntjes op de i gezet en ook aan de ontvangst was gedacht.

Ontvangst eerste gasten

Rond 11:30 kwamen de eerste gasten welke hartelijk ontvangen werden door Magda. De jassen werden allemaal keurig weggehangen in de garderobe. Aan elk detail was gedacht! Toen de zaal eenmaal helemaal klaar was mochten de eerste gasten plaatsnemen. Blij verrast door de prachtig gedecoreerde zaal nam men plaats aan de feestelijk opgemaakte tafels. De kerstsfeer zat er al meteen in. Mede ook door de enorm gezellige kerstmuziek welke op de achtergrond gedraaid werd.

Bijzondere gasten

Burgemeester Han ter Heegde, wethouders Marleen Sanderse en Hendrik Boland waren ook te gast.

Toen eenmaal alle gasten gearriveerd waren, iedereen voorzien was van een heerlijk glaasje Kir en onze burgemeester Han ter Heegde, de wethouders Marleen Sanderse en Hendrik Boland ook plaats hadden genomen, gaf onze voorzitter Ben Hagens een mooie welkomst speech en het startsein van deze gezellige middag.

Iedereen heeft enorm genoten van het fantastische eten en drinken! Tussen de maaltijden door gaf burgemeester Han ter Heegde nog even een korte speech waarin hij zijn dankbaarheid voor organisaties als Samen Doen heeft geuit.

Deze dag was organisatorisch niet mogelijk geweest zonder onze hard werkende vrijwilligers! Onze dank gaat daarom nogmaals uit naar alle dames en heren die deze dag tot een onvergetelijk kerstfeest hebben weten te maken.

Dankjewel Astrid Praag, Luciën Dijkmans, Dirk Jan en Lieke Methorst, Magda Fokker, Samar, Bianca Oudwater, Annemiek v.d. Boomgaard, Tineke van der Vorst, Janine van Ommen, Petra Nell, Petra Kooij, Marga Voorn en de jongens van Zorgboerderij Hoogerlust Robin en Riley.

Maar ook willen wij onze dank uiten naar de sponsoren die deze dag, én al onze andere activiteiten, mogelijk hebben gemaakt: Gemeente Gooise Meren, Nelis IJssalon, KNSF Vastgoed II, Versawelzijn, O.B.S. de PC Hooftschool & De Vinkenbaan, Printing Carpets, TotalBusiness, Hovelingbloemen, Loluxtaarten, Zorgboerderij "Hoogerlust", MuideninBeeld, Stadscafé Gieling, De Boer dier & ruiter, Maxis Muiden, Bibliotheek Gooi en meer, Wasserij Best en wijnhandelaar Petit Clos Weesp.

Willen wij als laatste iedereen nog een fijn kerstfeest en een voorspoedig 2018 wensen!

Het menu

Als voorgerecht kregen onze gasten een zalmtartaar met veldsla, paarse tuinkers en vingertoast. *** Het hoofdgerecht bestond uit een wildstoof van hert, haas en wildzwijn geserveerd met een puree van aardappel en pastinaak met daarop weer een laagje compote van preisselbeeren en daarop een rolletje van haricoverts omwikkeld met gerookt ontbijtspek. *** Als dessert werden onze gasten getrakteerd op een prachtig ijstaartje geschonken door IJssalon Nelis uit Weesp. *** Ter afsluiting een kopje koffie met een bonbon voor de liefhebber.

11 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Uurtje over?