• Foto van schrijverBKG

Paaslunch 14 april 2017

Bijgewerkt op: 11 aug. 2018

Al vroeg in de ochtend is de keukenbrigade actief in de keuken van Stadscafé Gieling. De eigenaar, Hans Paardekoper, stelt de ruimte belangeloos beschikbaar voor de veertig gasten van Samen Doen. De ruime zaal wordt door andere vrijwilligers met hulp van kinderen in paassfeer gebracht. De kleurige boeketjes van Nico Hoveling Bloemen brengen de lente op tafel.

Rond twaalf uur komen de eerste gasten binnen en nemen plaats aan de mooi gedekte tafels. Het voorgerecht is een kleurrijke en smaakvolle terrine van groente, een creatief gerecht met verse ingrediënten gemaakt door Remi Balvers, één van de vaste koks van Samen Doen. ‘Wij vinden het belangrijk om verse ingrediënten te gebruiken bij al onze maaltijden, het is leuk om steeds weer een verrassend menu te kunnen maken’, aldus Remi. Het tussengerecht is een aspergesoep, uiteraard met verse asperges. Vrijwilligers serveren samen met de kinderen de verschillende gerechten uit.

De sfeer in de zaal is zeer gemoedelijk en iedereen geniet met volle teugen van de heerlijke lunch. Barbara Kop-Groenewegen, één van de nieuwe vrijwilligers, is onder de indruk van de goede organisatie. “De ouderen genieten zichtbaar van de heerlijke gerechten en de gezellige sfeer. Alles is goed op elkaar afgestemd en de organisatie verloopt vlekkeloos.”

Na de groenteterrine en aspergesoep volgen nog broodjes met diverse beleg en paasbrood. De bijzondere cupcakes, aangeboden door Loluxtaarten, waren een groot succes. De schaapjes, konijntjes, kippetjes en andere vormen waren prachtig gemaakt door Esmeralda Vijfschaft van Loluxtaarten. ‘Zoiets heb ik nog nooit gezien, en nog erg lekker ook”, aldus één van de gasten.

Henk Bökenkamp van het bestuur van Samen Doen is bijzonder trots. “Iedereen was in een prima stemming, het was super gezellig. We kunnen terugkijken op een zeer geslaagde middag. Ik ben trots op onze vrijwilligers en de kinderen die met zoveel plezier dit doen voor de ouderen. Janine van Ommen bijvoorbeeld, is een vrijwilligster van het eerste uur, met haar horeca ervaring draagt ze op professionele wijze bij aan de organisatie. Haar dochters zijn al even enthousiast en helpen vaak een handje mee. En dankbaar voor de sponsoren die dit mogelijk maken, Zaal Gieling, Hoveling Bloemen, Loluxtaarten en Streefkerk Makelaars & Assurantiën.

31 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Uurtje over?